یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
image.png

حوزه/ با حضور جمعی از پژوهشگران و محققان از چهار عنوان کتاب جدید به همت مرکز پژوهشی بین المللی امام مبین در حوزه غدیر و امامت در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در همایش علمی تکریم غدیر که با حضور جمعی از پژوهشگران و محققان برگزار شد از چهار عنوان کتاب جدید در حوزه غدیر و امامت در قم رونمایی شد.

محمد قربانپور، مدیر مرکز پژوهشی بین المللی امام مبین در این همایش گفت: در این همایش از مجله علمی آموزه‌های اهل بیت(ع) کتاب ریاض القدس، ترجمه و تفسیر شبّر و کتاب ترجمه سفینه بحر المصائب از طرف مرکز پژوهشی بین المللی امام مبین از طرف جمعی از نویسندگان در بنیاد فرهنگی امامت رونمایی شد.

رونمایی از چهار عنوان کتاب جدید به همت مرکز پژوهشی بین‌المللی امام مبین

حجت الاسلام سید علی سبزواری، مدیر بنیاد بین المللی امامت نیز در همایش علمی تکریم غدیر، ابراز داشت: این گونه همایش ها باید مورد توجه باشد و ستاد غدیر نیز به بهترین صورت به فعالیت تبیینی خود بپردازد، چرا که غدیر دریای خروشانی است که هر انسانی عاقلی به ان برسد سیراب می شود.

وی در ادامه با بیان اهمیت غدیر خاطرنشان ساخت: در جهت تکریم و تقدیر ان باید به دو نکته توجه داشته باشیم چون تکریم مناسبت ها با تکریم شخصیت ها متفاوت است در تکریم مناسبت ها فرصت های برای ان ایجاد میکند. البته ممکن است دارای اسیب های نیز باشد فرصتی که تکریم غدیر برای ما ایجاد کرد، اعتلای مبحث امامت در جهان اسلام است.

مدیر بنیاد بین المللی امامت توجه به حادثه انگاری غدیر و رفتار مناسب در تبلیغ این امر مهم.ابراز داشت: امروزه اهل سنت در داستان غدیر جای انکار ندارند و ان را قبول کرده اند. لذا محافل علمی باید در فرهنگ سازی محتوای غدیر در جهان اسلام کوشا باشد و مباحث غدیر را به همه مسلمانان برسانیم.

وی با بیان آسیب های که ممکن است جریان غدیر را متوجه خود کند ابراز داشت: متاسفانه در طول تاریخ هر انچه که در مکتب شیعه بر تبلیغ بود دچار اسیب شده است همچون مسئله محرم وصفر که افرادی در جهت انحراف این مباحث یقینی اسلام هستند لذا باید در تلاش باشیم تا در مسئله غدیر و بحث امامت در معنا شناسی، تحریفی صورت نپذیرد

حجت الاسلام سبزواری ابراز داشت: وحدت مسلمبن باید در فضای عزت شیعه باشد نه این که در مبانی شیعه کوتاه بیاییم نباید اعتقادات شیعه تحریف شد و باید با تکریم غدیر فرصت ها و اسیب ها را مورد توجه قرار دهیم البته امر وحدت و تقریب مورد توجه شیعه است البته شیعه باید در مبانی خود محکم باشد و در عین حال بر ضرورت وحدت توجه داشته باشد

رونمایی از چهار عنوان کتاب جدید به همت مرکز پژوهشی بین‌المللی امام مبین

حجت الاسلام محمد باقر انصاری زنجانی در ادامه تصریح کرد: غدیر یک واقعه اعتقادی تاریخی است و توجه به این عرصه تنها مربوط به تاریخ گذشته نیست، بلکه تمانی وقایع و اتفاقات تاریخ در کل عالم تا روز قیامت بر محور این مسیله خواهد بود و این اتفاق افتاد تا تاریخ بشریت تا روز قیامت درست رقم بخورد. اما متاسفانه این مسئله اعظیم تاریخی در زیر دست و پا له شده است و این امر حادث شده بود تا کل بشریت روی زمین راهی را بروند که برای دین ودنیای آنها خوب باشد اما تحریف واقعی این حادثه خسرات عظیمی بر جهان اسلام و کل عالم بشریت کرده است.

وی با ذکر این که پیامبر اکرم در طول رسالت خودشان بارها بر امامت حضرت علی علیه السلام تاکید داشتند، ابراز داشت: در واقعه غدیر منافیق کم کار نبودند و هر لحظه در صدد توطئه افکنی بودند البته از افتخارات جهان اسلام باشد که خداوند متعال برای ما امام و خلیفه مشخص کرده است

رونمایی از چهار عنوان کتاب جدید به همت مرکز پژوهشی بین‌المللی امام مبین


محمد رضا آرام استاد دانشگاه تورنتو کانادا در ادامه، در بیان جامعیت ولایت حضرت علی علیه السلام در عرصه بین الملل ابراز داشت: امروز دنیا تشنه معارف اهل بیت و مبانی تعلیمی حضرت علی علیه السلام می باشد البته تبلیغ در عرصه بین الملل نیازمند شناخت ابزارهای تبلیغی است تا بتوان تاثیر مطلوب در جوامع بشری داشته باشد لذا باید پژوهشگران در این عرصه، با تولید محتواهای متقن در جهت تبیین مبانی دین مبین اسلام باشند.

رونمایی از چهار عنوان کتاب جدید به همت مرکز پژوهشی بین‌المللی امام مبین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha